9 maart 2021, Vooruit (Gent)

5x creativiteit troef, dankzij Hannes Coudenys

Creatieveling Hannes Coudenys (Hurae) opent Binnenkoppers op 9 maart. Hij vertelt je hoe je als social-profitorganisatie zelf creatiever kunt communiceren.

Hannes verdiende de voorbije jaren zijn sporen door de ene na de andere creatieve campagne de wereld in te sturen.

Toegegeven: dat zijn meestal campagnes voor merken en bedrijven, maar als social-profitorganisatie kan het uiteraard geen kwaad om af en toe eens te gluren bij de commerciële buren, het concept over te nemen en het zelf keihard binnen te koppen.

Ugly Belgian Houses (2011)

Veel Vlamingen hebben Hannes en zijn lelijke huizen vorig jaar pas ontdekt, toen hij een vaste rubriek kreeg in ‘Iedereen Beroemd’ bij de VRT.

Maar al sinds 2011 verzamelt Hannes lelijke huizen op www.instagram.com/uglybelgianhouses. Er verscheen in 2015 zelfs een boek van!

Dit bericht bekijken op Instagram

Exsqueeze me

Een bericht gedeeld door Ugly Belgian Houses (@uglybelgianhouses) op

Like My Ride (2013)

Wat als je op de teller van je auto maar net zo veel kilometers mag hebben staan als dat je likes hebt op je Facebookpagina? Een eenvoudig, maar geniaal concept dat Hannes – als autoliefhebber – maar al te graag uittesten.

Met dank aan sponsor Mercedes die in dit project wel kansen zag om hun auto’s in de kijker te zetten.

Snapcity (2015)

In 2015 stond Snapchat op de drempel van de doorbraak. Wie anders dan Hannes Coudenys was meteen al mee met de hype?

Hij lanceerde het concept ‘Snapcity‘, waarbij hij aan de hand van interactieve stories – wie had toen al eens een story gemaakt? – de toerist ging uithangen in verschillende steden in Vlaanderen.

The singing backpack (2018)

Lang voor het grote publiek TikTok leerde kennen, lanceerde Hannes met zijn creatief bureau Hurae al een opgemerkte campagne voor Eastpak, waarbij een zingende rugzak de hoofdrol speelde.

Smile Safari (2019)

In oktober 2019 opende in Tour & Taxis het eerste Instagram-museum van het land. In dit museum ga je op safari door een veertigtal decors die gewoon smeken om een fotoshoot.

Anders dan in andere musea – waar foto’s nemen meestal verboden is – is dat in Smile Safari immers net het uitgangspunt. Geen wonder dat dat jongeren en influencers van elk kaliber aantrok om Instagram-worthy foto’s te komen maken.

Recent kondigde Smile Safari nog aan dat het concept een franchise krijgt in meerdere steden in België én in het buitenland.

Hannes Coudenys aan het woord horen op 9 maart?

Smaakt dit naar meer? Kom dan luisteren op 9 maart in Vooruit in Gent naar de talk van Hannes Coudenys en nog 16 andere sprekers tijdens de eerste editie van de inspiratiedag voor social-profitorganisaties Binnenkoppers.

👉 Schrijf je nu meteen in

Ook interessant voor jou