16 maart 2023, Vooruit, Gent

Datagedreven communiceren

Case door Wesley Butstraen (Toerisme Ieper) + Seppe Van Pottelbergh (Kazou) + Jasper Wauters (Symeta Hybrid)

Op basis van data kun je segmenteren en je publiek nog persoonlijker bereiken, juist? Vanuit dat uitgangspunt brengen we 2 cases waarbij de sprekers uitleggen hoe zij op basis van data hun communicatie nog beter maken.

Toerisme Ieper

Bij Toerisme Ieper houden ze van een goeddoordachte communicatiestrategie. Én van cijfertjes. En laat dat nu net een gouden combinatie zijn.

Stafmedewerker Wesley Butstraen illustreert aan de hand van een aantal concrete projecten hoe hij met zijn team in Ieper de communicatiestrategie aanpakt, bijstuurt en evalueert op basis van data.

Over Wesley Butstraen

Wesley is gek op creatieve communicatie en goeie marketing. Voor hem komt de bezoeker altijd op de eerste plaats. Net dat ietsje meer kunne afleveren, daar doet hij het voor.

Kazou

Wat als je je leden een gepersonaliseerd belevingsmagazine zou kunnen bezorgen? Met nieuws, info en zelfs foto’s op hun maat? Bij vakantie-organisatie Kazou doen ze het al 10 jaar. Ze werken daarvoor samen met Symeta Hybrid, onderdeel van Colruyt Group.

Hoe zo’n één-op-één communicatie tot stand komt, wat de mogelijkheden zijn en waar je moet op letten als je met jouw organisatie ook persoonlijker wil communiceren, dat vertellen Seppe Van Pottelbergh (Kazou) en Jasper Wauters (Symeta Hybrid) je graag tijdens Binnenkoppers.

Over Seppe Van Pottelberghe

Seppe is al 10 jaar communicatie- en persverantwoordelijke bij Kazou vzw. Doorheen de jaren heeft Seppe zo veel mogelijk communicatiekanalen benut en zet met Kazou een sterk jongeren- & vrijwilligersmerk op de jeugdwerkkaart. Kazou dat zijn straffe jongerenvakanties met straffe digitale én printcommunicatie. Het paradepaardje van deze communicatie is hun gepersonaliseerd vakantiemagazine.

Over Jasper Wauters

Jasper is al 12 jaar account manager bij Symeta Hybrid en alle voorlopers van dit bedrijf van Colruyt Group. Bij Symeta Hybrid zet hij volop in op innovatieve datamarketing-oplossingen waarbij gepersonaliseerde print als premium communicatie zijn plaats kent in de marketingmix. Vanuit die functie hielp hij mee het magazine van Kazou op de kaart zetten.

Andere inspiratiesessies

jeroen brugge fundraising

Start to fundraising

Talk door Jeroen Brugge (Strategies & Leaders), cases door Ulrike Verdonck (Eva vzw) en Christine