Communicatie – Voor communicatiemedewerkers
Hoe communiceer je over je inspanningen rond duurzaam ondernemen vandaag en morgen? Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Is onder de radar blijven een slimme manier om kritische stemmen stil te houden? Of laat je met stilzwijgen een gouden kans liggen om je merkverhaal uit te dragen? Hoe de marketing en communicatie over duurzaamheid aan te pakken, is vaak nog een groot vraagteken bij professionals.
In deze talk geeft Frederik Picard een antwoord op deze vragen. Met zijn D-Spot-model en stappenplan zet hij je op weg om een authentiek, geloofwaardig en gedragen duurzaamheidsverhaal te creëren en succesvol over jouw duurzaamheidsinspanningen te communiceren.
Over Frederik Picard
“Een uitdagende marketingstrateeg” Zo wordt Frederik Picard vaak beschreven. Frederik combineert theorie met praktijk. Hij runt marketing- en communicatiebureau Reputations, dat gespecialiseerd is in het merkreputatiemanagement van tal van nationale en internationale klanten. Op academisch niveau publiceert hij marketingboeken en is hij deeltijds marketingdocent en onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen en AP Hogeschool Antwerpen.