20 maart 2025

[TALKSHOW] Vers in de pers (volzet)

Hoe krijg je je organisatie meer in de media? Jouw talkshowhost Elke van Os (I Like Media) ontvangt 3 interessante gasten die elk op hun manier hun kennis en expertise delen. 

Dirk Roelens (ROB tv)

Sinds 2012 leidt Dirk Roelens de redactie van ROBtv, de regionale zender van het arrondissement Leuven met 30 steden en gemeenten in. Hij vertelt je hoe een redactie werkt. Hoe beslissen ze bij ROB tv wat nieuws is en wat niet. En hoe schrijf je een persbericht dat makkelijker opgepikt wordt in de media?

Wouter Fransen (Oxfam)

Om media-relaties echt te laten renderen, moet je erin investeren. En dat doe je best aan de hand van een strak plan. Wouter Fransen heeft zo’n plan. Hij is een communicatie-professional met 15 jaar ervaring in overheids- en non-profit communicatie en werkt als hoofd communicatie, persverantwoordelijke en content manager voor ontwikkelingsorganisatie Oxfam.

Kristien Lacluyse (Bednet)

Kristien is beleidsmedewerker en teambegeleider bij Bednet, een vzw die online afstandsonderwijs organiseert voor afwezig zieke leerlingen. De jaarlijkse Pyjamadag zorgt telkens voor mooie persaandacht. Het blijft voor Bednet belangrijk en uitdagend om die aanwezigheid in de media te behouden en liefst nog te versterken, om de werking en expertise in de kijker te zetten bij een breed publiek.

Andere inspiratiesessies