14 maart 2024, Gent

3…2…1… Go! Schrijf je nu in voor Binnenkoppers!

Uitwisselen, netwerken, over het muurtje kijken, je een dag lang laten inspireren en al die voorzetten later met je organisatie genadeloos binnenkoppen. Dat is wat er je op donderdag 16 maart 2023 te wachten staat op de 3e editie van Binnenkoppers.

In de Zebrastraat heb je elk uur keuze uit minstens 4 verschillende thema’s op maat van vzw’s, non-profitorganisaties en overheden leer bij over communicatie, vrijwilligerswerking, digitale innovatie, diversiteit … en zoveel meer!

Vroegboekprijs tot 23 december!

Vandaag zetten we de inschrijvingen open. Tickets kosten 160 euro per persoon (inclusief btw). Schrijf je je al in vóór 23 december? Dan betaal je de vroegboekprijs van 130 euro.

9 Inspirerende talks

Marc Michils (Kom Op Tegen Kanker) opent Binnenkoppers met een inspirerende talk over zijn nieuwe boek ‘Kom op!’, een ode aan solidariteit en solidaire mensen.

Daarna kun je doorheen de hele dag gaan luistervinken bij Mark Van Bogaert (copywriting), Sofie Verhalle (inclusief communiceren), Toon Beullens (eventcommunicatie), Jihad Van Puymbroeck (jongeren betrekken), Eric Goubin (trends in communicatie), Sofie De Bruycker (interne communicatie), Kim Vercruysse (communicatiestrategie) en Koen Vermeulen (vrijwilligers).

12 cases recht uit de praktijk

Op Binnenkoppers krijg je ook een pak verhalen en ervaringen voorgeschoteld vanuit de brede non-profitsector zelf voorgeschoteld.

  • Joyce Browaeys (Strategies & Leaders) introduceert je in de wondere wereld van telemarketing
  • Gert-Jan Loix (digiraf) vertelt je hoe je je organisatie digitaal kunt organiseren
  • Bij Zorgband werven ze nieuwe collega’s aan via ‘open hiring‘. Githa Praet geeft tekst en uitleg
  • Beleidsmaterie helder vertalen naar je achterban? Liesbeth Van den Bossche (WWF) toont je hoe je dat doet.
  • Bregt en Daphné van JEF vertellen hoe zij voor hun nieuwe online platform meer dan ooit hun doelgroep betrokken hebben
  • Bij ARhus bouwden ze de jongerenwerking #HACK uit. Deniza Miftari vertelt hoe ze dat doen.
  • Bij Klasse zijn ze kraks in e-mailmarketing. Tinne Deboes laat je meekijken achter de schermen
  • Heeft jouw organisatie al een ‘brand voice‘? Nadat je Nimfa Tegenbos van OP/TIL hoorde, wellicht wel!
  • Stad Halle lanceerde een intern magazine. Thomas Schoenmakers van Bold & Pepper begeleidde hen in dat proces.
  • Wesley Butstraen illustreert hoe hij ambassadeurs inschakelt om kattenstad Ieper op de kaart te zetten.
  • Met Joris De Corte kijk je over de muur en leer je hoe je kunt intersectoraal samenwerken.
  • Hoe maak je van je organisatie een warme werkplek? An Dours van BlinkOut vzw inspireert je!

Powersessies, speeddates en anonieme getuigen!

Liever actief aan de slag? Geen probleem! De communicatietrainers van I Like Media zetten je aan het werk met je smartphone. Zo leer je tijdens de powersessies filmen met je smartphone, je LinkedIn-profiel optimaliseren of je eerste TikTok of Instagram Reel maken.

Daarnaast kun je ook gaan speeddaten met de andere deelnemers van Binnenkoppers of al je vragen afvuren op 4 social media managers die – geheel anoniem uiteraard – al hun geheime truken uit de doeken doen om te scoren op sociale media.

Ook interessant voor jou